Peace and love festivalen. Vilket skämt!

Jag tror de värnar lite väl mycket om att det ska vara fred på den där festivlen. Man känner sig nästintill som en brottsling när man ska ta sig in på området. Dels kollar de igenom ens packning dvs alla väskor för att se till så man inte har något glas eller vapen med sig. De snodde vår oskyldiga nutella och hade säkert tagit ens parfym om de hittat den. Som tur var hade jag gömt den väl. Hur kan man skada någon med en nutella burk undrar jag?? Sen när man väl kommer in på campingen så får man inte bestämma vart eller med vilka man ska tälta med! Om man inte hade hela sitt gäng med sig samtidigt så bestämde de vart man skulle sätta upp sitt tält. Så vi fick alltså inte bo med alla som vi ville bo med. Tror detta skulle vara för att de skulle fylla upp campingen så mycket som möjligt men va fan halva grejen med festival är väl ändå att man ska få bo med sina vänner?? Så det gjorde oss lite smått irriterade. Sen var det ju så tajt då så vi knappt fick plats att umgås. Tält precis på varje centimeter runt omkring och knappt någon plats att sätta upp presenningen på.

SOL SOL och åter SOL. Vi brände oss som bara den redan första dagen och har försökt att överleva i en ständig hetta med massa skit omkring oss sen dess. Jag vet att man inte ska klaga på vädret när det är fint men att vakna i ett snorhett tält är ingen höjdare. Värmen (ca 30 grader) tog verkligen kål på oss. Mer saker som var dåligt med Peace and love var att allt var omkringflyttat sen förra året. Räknat i gångtakt så låg campingen ca 20 min från parkeringen och ca 20-30 min ifrån stationen. Festivalområdet låg även ca 20 min ifrån campingen. Så om man ville och orkade ta sig i hettan så var det rätt segt att behöva gå dessa sträckor. Väldigt dumt att de flyttat allt. Innan låg campingen och festivlaområdet relativt nära varann.

Vi har iaf bestämt att det inte blir nåt mer besök till denna festival i framtiden. Tror vi har blivit för gamla och bekväma för att platsa in faktiskt;P Vi får väl se hur länge den nu största festivalen i Sverige förblir den största. Känns som det är fler än jag som kommer klaga.    

Nu befinner jag mig i Hultsfred. Vi pallade inte mer utan åkte från Borlänge redan igår kväll runt 6-tiden. Efter en 8-timmars resa vart vi hemma igen.Vi körde både vilse dit och tillbaka. Funderar på att kontakta vägverket för det är så fruktansvärt dåligt skyltat. Inget skoja! Verkligen mega-värde-kasst!

Oj vad jag har klagat nu:P Men vart tog frihetsskänslan med att vara på festival vägen egentligen? Uttrycket "gå lös" har inte direkt kunnat utnyttjas...Jaja trots detta så har vi iaf haft väldigt kul också och varit ett gött-gäng:)

Kommentarer
Postat av: Sara

Om en vecka däremot kommer uttrycket "gå lös" användas mer än flitigt! & det enda som kommer att vara mega-värde-kasst är när vi åker hem! Baby, I long 4 U!

2009-06-30 @ 14:31:32
URL: http://ihaveacrazyfriend.blogg.se/
Postat av: Malin

YEY det kommer bli awsome!:D Me miss you too! Snart kommer ni till min ljuvliga håla;P

2009-06-30 @ 14:38:49
URL: http://babymalin.blogg.se/
Postat av: Andreas

HUUUUUUUUUUUUUUUULTSFREEEEEEEED! PEPP!

2009-06-30 @ 20:46:49
URL: http://livetpamosen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0